Додељене награде SESAR Young Scientist Award 2018 у Салзбургу - Треће место за Горана Павловића докторанда Саобраћајног факултета

У оквиру конференције SESAR Innovation Days одржане у Салзбургу, 6. децембра додељене су награде SESAR Young Scientist Award за најбоље истраживачке радове у области управљања ваздушним саобраћајем. Докторанд Саобраћајног факултета Горан Павловић освојио је треће место за свој целокупан истраживачки рад и идеју о системима наплате рутних накнада по паровима аеродрома, саопштио је SESAR Joint Undertaking.

Како наводе, SESAR награђује 3 млада истраживача, а ове године пристигло је око 20 пријава широм Европе:

– SESAR је истраживачки програм у оквиру Јединственог европског неба (SES – Single European Sky), покренутог 2004. године у циљу хармонизације и модернизације европског система управљања ваздушним саобраћајем. У оквиру наведеног програма финансирају се истраживачки пројекти различитог нивоа зрелости за им плементацију, између осталог и пројекти основног истраживања (Exploratory Research – ER).

Ове године аутори који су се пријавили на конкурс за SESAR Young Scientist Award долазили су из различитих европских земаља укључујући Шпанију, Италију, Немачку, Француску, Словенију, Ирску, Србију, Уједињено Краљевство и Шведску.

Представник Србије на овогодишњем такмичењу био је докторанд Саобраћајног факултета Горан Павловић, о којем је Tango Six писао још 2012. године када му је због наводне срчане мане прекинуто школовање на Војној академији.

Како за Tango Six говори Павловић, награђени рад представља заједнички пројекат њега и његових колега са Саобраћајног факултета и бави се системима наплате рутних накнада по паровима аеродрома:

– Након завршетка основних студија на Саобраћајном факултету и обављања стручне праксе у EUROCONTROL-у, добио сам прилику да радим на 2 ER (Exploratory Research пројекта - APACHE i COCTA) на Катедри за аеродроме и безбедност ваздушне пловидбе Саобраћајног факултета. Те 2016. године наша мала катедра је остварила огроман успех, јер су прихваћена чак 3 пројекта (од 28 укупно у Европи), на којима смо учествовали било као руководиоци или као партнери. Данас смо такође део SESAR мреже за размену знања (Engage Knowledge Transfer Network), заједно са Универзитетом у Вестминстеру, EUROCONTROL-ом, EASA-ом итд.

Радећи на наведеним пројектима, у међувремену сам завршио и мастер студије, где сам се бавио проблемима наплате рутних накнада које корисници ваздушног простора плаћају за коришћење услуга у ваздушној пловидби (Air Navigation Services – ANS). Наиме, данашњи систем заснован на наплатним зонама довео је до негативног тренда избегавања скупих наплатних зона приликом планирања руте лета, што имплицира додатно утрошено гориво и емисије штетних гасова.

Једно од могућих решења је увођење система наплате по паровима аеродрома. На основу идеја из свог мастер рада, а ли и потреба које су проистекле из пројеката на којима смо радили, урадио сам велику анализу неизвесности рутних накнада за све парове аеродрома у Европи, у зависности од зона које ваздухоплови прелећу - истакао је Павловић.

Погледајте објављен текст на сајту овде

Служба за подршку образовању и научноистраживачком раду

Free Joomla! template by Age Themes