Na Saobraćajnom fakulteta u Beogradu 23.05.2024. godine, sa početkom u 10,15 časova u sali 325/II, Prof. Stipanović će održati predavanje na temu UPRAVLJANJE AUTONOMNIM VOZILIMA SA GARANCIJAMA IZBEGAVANJA SUDARA
Kratka biografija profesora Stipanovića,
Dr Dušan Stipanović diplomirao je na Elektrotehničkom fakultetu, odsek za automatiku, elektroniku i telekomunikacije, u Beogradu 1994. godine. Nakon diplomiranja nastavlja studije u SAD, na Univerzitetu Santa Clara u Kaliforniji gde magistrira 1996. i doktorira 2000. Godine. Od 2001. do 2004. dr Stipanović je u okviru post doktorskog usavrašavanja bio istraživač - saradnik u Laboratoriji za hibridne sisteme profesorke Claire Tomlin na Odseku za aeronautiku i astronautiku na Univerzitetu Stanford. Od 2004. prelazi na Univerzitetu Ilinoj u Urbana – Champaign, gde je danas redovni profesor pri grupi za upravljanje na odseku za sistemsko inženjerstvo i operaciona istraživanja i u grupi za kontrolu Laboratorije za koordinirane nauke.
Takođe je gostujući profesor na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu. Dr Stipanović je bio i gostujuči profesor na odseku za elektrotehniku i računarstvo na Univerzitetu Kalifonija u Berkliju, Tehničkom fakultetu u Novom Sadu i Departmanu za robotiku i trelematiku na Univerzitetu u Virzburgu u Nemačkoj. Naučni interesi dr Stipanovića između ostalog, uključuju decentralizovano upravljnje i estimaciju,teoriju stabilnosti, optimalno upravljanje i teoriju dinamičkih igara sa primenom na upravljanje autonomnih vozila. Dr Stipanović je bio član uredničkih odbora časopisa IEEE Transactions on Circuits and Systems I i II, i Journal of Optimization Theory and Applications. Dobitnik je više nagrada i priznanja od kojih je vredno pomenuti Besselovu nagradu za matematiku od strane Humboldt fondacije i nagradu 1000 talenata Narodne Republike Kine. Dr. Stipanović je IEEE Fellow i počasni član Azija-Pacifičke asocijacije za veštačku inteligenciju (AAIA). Rangiran je od ScholarGPS na trećem mestu u kategoriji Collision Avoidance System, a Erdős broj mu je takodje tri.
Rezime gostujućeg predavanja.
Primarno težište prezentacije je da prikaže kako se projektuju eksplicitni zakoni upravljanja za neholonomne modele vozila uz više ciljeva i garancija za njihovu realizaciju. Najvažniji cilj je svakako garantovano izbegavanje sudara. Modeli neholonomnih vozila uključuju kinematički model kola što na žalost nije slučaj u industriji kola bez vozača. To stvara probleme koji su izraženi posebno u slučajevima kada se zahteva brzo reagovanje u vremenski kritičnim situacijama kao što je na primer reakcija u raskrsnici i u prisustvu neočekivanog ponašanja drugih učesnika u saobraćaju kao što su pešaci. Sa ovakvim i sličnim scenarijima takodje su povezani problemi i situacije koje se proučavaju u teoriji nesarađujućih igara, koje će kratko biti predstavljene i diskutovane. U okviru prezentacije će biti prikazani posebni izazovi u upravljanju autonomnim neholonomnim vozilima uz predloge za njihovo prevazilaženje kroz projektovanje eksplicitnih upravljačkih zakona sa garancijama performansi, uz ilustrativne simulacije i kratak prikaz dostupnih eksperimentalnih platformi.