Гостујуће предавање Проф. др Душана М. Стипановића са Универзитета Илиноис Урбана – Champaign, Urbana, Illinois

На Саобраћајном факултета у Београду 23.05.2024. године, са почетком у 10,15 часова у сали 325/II, Проф. Стипановић ће одржати предавање на тему УПРАВЉАЊЕ АУТОНОМНИМ ВОЗИЛИМА СА ГАРАНЦИЈАМА ИЗБЕГАВАЊА СУДАРА

Кратка биографија професора Стипановића,

Др Душан Стипановић дипломирао је на Електротехничком факултету, одсек за аутоматику, електронику и телекомуникације, у Београду 1994. године. Након дипломирања наставља студије у САД, на Универзитету Santa Clara у Калифорнији где магистрира 1996. и докторира 2000. Године. Од 2001. до 2004. др Стипановић је у оквиру пост докторског усаврашавања био истраживач - сарадник у Лабораторији за хибридне системе професорке Claire Tomlin на Одсеку за аеронаутику и астронаутику на Универзитету Станфорд. Од 2004. прелази на Универзитету Илиној у Urbana – Champaign, где је данас редовни професор при групи за управљање на одсеку за системско инжењерство и операциона истраживања и у групи за контролу Лабораторије за координиране науке.

Такође је гостујући професор на Електротехничком факултету у Београду. Др Стипановић је био и гостујучи професор на одсеку за електротехнику и рачунарство на Универзитету Калифонија у Берклију, Техничком факултету у Новом Саду и Департману за роботику и трелематику на Универзитету у Вирзбургу у Немачкој. Научни интереси др Стипановића између осталог, укључују децентрализовано управљње и естимацију,теорију стабилности, оптимално управљање и теорију динамичких игара са применом на управљање аутономних возила. Др Стипановић је био члан уредничких одбора часописа IEEE Transactions on Circuits and Systems I и II, и Journal of Optimization Theory and Applications. Добитник је више награда и признања од којих је вредно поменути Bessel-ovu награду за математику од стране Humboldt фондације и награду 1000 талената Народне Републике Кине. Др. Стипановић је IEEE Fellow и почасни члан Азија-Пацифичке асоцијације за вештачку интелигенцију (AAIA). Рангиран је од ScholarGPS на трећем месту у категорији Collision Avoidance System, а Erdős број му је такође три.

Резиме гостујућег предавања.

Примарно тежиште презентације је да прикаже како се пројектују експлицитни закони управљања за нехолономне моделе возила уз више циљева и гаранција за њихову реализацију. Најважнији циљ је свакако гарантовано избегавање судара. Модели нехолономних возила укључују кинематички модел кола што на жалост није случај у индустрији кола без возача. То ствара проблеме који су изражени посебно у случајевима када се захтева брзо реаговање у временски критичним ситуацијама као што је на пример реакција у раскрсници и у присуству неочекиваног понашања других учесника у саобраћају као што су пешаци. Са оваквим и сличним сценаријима такодје су повезани проблеми и ситуације које се проучавају у теорији несарађујућих игара, које ће кратко бити представљене и дискутоване. У оквиру презентације ће бити приказани посебни изазови у управљању аутономним нехолономним возилима уз предлоге за њихово превазилажење кроз пројектовање експлицитних управљачких закона са гаранцијама перформанси, уз илустративне симулације и кратак приказ доступних експерименталних платформи.

Служба за подршку образовању и научноистраживачком раду

Free Joomla! template by Age Themes